Regeneracja pompy jako alternatywa dla zakupu nowej
Kiedy pompa wspomagania ulega uszkodzeniu, niemożliwe staje się płynne i precyzyjne skręcanie kierownicą. Co należy zrobić w przypadku awarii tej części? Czy zawsze konieczna jest jej wymiana, a może wystarczy tylko regeneracja?
Jak rozpoznać awarię pompy wspomagania?
Problemy z układem wspomagania znacznie obniżają komfort i bezpieczeństwo jazdy autem. Po czym można rozpoznać awarię pompy wspomagania? Oto najczęstsze objawy usterki:
- konieczność używania znacznie większej siły do manewrowania kierownicą;
- wyraźnie utrudnione skręcanie;
- zapalenie się kontrolki układu wspomagania;
- charakterystyczny hałas (wycie);
- zacinanie się układu wspomagania;
- całkowity bak wspomagania.
W przypadku awarii istnieją dwa rozwiązania - regenracja pompy wspomagania lub wymiana części na nową. Co opłaca się bardziej? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Nie w każdym przypadku naprawa pompy jest możliwa. Wszystko zależy od tego, jak poważna okaże się awaria części.
Kiedy regeneracja pompy wspomagania się opłaca?
Nowa pompa wspomagania to dość drogi element. Wymiana tej części na nową może okazać się mało opłacalna, zwłaszcza w starszych pojazdach. Osobom, którym zależy na zaoszczędzeniu pieniędzy, często poleca się znacznie regenerację pompy. Takie rozwiązanie znacznie zmniejsza koszty naprawy. A czy jest skuteczne? Naprawa pompy przeprowadzona w profesjonalnym serwisie może przedłużyć żywotność części na długi czas. Warto w tej kwestii zaufać specjalistom, którzy przede wszystkim rzetelnie ocenią stan elementu i sprawdzą, jakie podzespoły można jeszcze naprawić, a które należy wymienić. Nie w każdej sytuacji regeneracja pompy będzie opłacalna, jednak w wielu przypadkach okazuje się ona najlepszym i przede wszystkim najtańszym rozwiązaniem.